Menu Luk

Om foreningen

Foreningen - Kort fortalt

Dommerfuldmægtigforeningen er en forening for medlemmer af Djøf ansat
ved Danmarks Domstole og Procesbevillingsnævnet, med undtagelse af
dommere.

Vil du være medlem af Dommerfuldmægtigforeningen, skal du først være medlem af Djøf. Du skal ændre dine oplysninger på din Djøf-profil og bekræfte dit medlemsskab af Dommerfuldmægtigforeningen ved at kontakte Djøf.

Bestyrelsen

Dommerfuldmægtigforeningens bestyrelsen består af en formand, 6 bestyrelsesmedlemmer og et antal suppleanter, der vælges blandt foreningens medlemmer på foreningens årsmøde. Bestyrelsen består af dommerfuldmægtige og retsassessorer.

Bestyrelsen holder cirka én gang månedligt et møde, hvor alle aktuelle emner behandles. Referaterne fra bestyrelsesmøderne er tilgængelige fra medlemsdelen af hjemmesiden.

Bestyrelsens arbejde består blandt andet i at indgå i lønforhandlinger, at afgive høringssvar, at hjælpe medlemmerne i konkrete personalesager og i at varetage medlemmernes interesser i øvrigt. Det er også bestyrelsens udvalgte forhandlere, der deltager i de løbende forhandlinger med Domstolsstyrelsen, præsidentgruppen og de enkelte retter. Herudover deltager bestyrelsesmedlemmer og andre, som bestyrelsen har udpeget i såvel interne som eksterne udvalg, heriblandt de stående udvalg Retsplejerådet, Strafferetsplejeudvalget og Konkursrådet. Læs mere om udvalgsarbejdet her (kræver log ind).

Bestyrelsen varetager den daglige drift. Medlemmer kan se en oversigt over foreningens aktiviteter og referater fra bestyrelsesmøder på den lukkede del af hjemmesiden.

Ved spørgsmål kan du kontakte de enkelte bestyrelsesmedlemmer eller bruge vores kontaktformular.

Medlemmer

Nina Palesa Bonde