FAQ

Her kan du læse oftest stillede spørgsmål til hjemmesiden eller brugerinformationerne. Vi opdaterer hele tiden med flere spørgsmål. Hvis du ikke i det nedenstående finder svar på dit spørgsmål, kan du kontakte webmaster på webmaster@dommerfm.dk.

Jeg har fået en mail med, at jeg er oprettet som bruger på hjemmesiden - hvad gør jeg nu..?

Brug linket i den mail, du har fået for direkte adgang til hjemmesiden, eller log på via dommerfm.dk og indtast brugernavn og password, som er oplyst i den mail, du har fået. Brugernavnet er dit fulde navn, eller det navn, der bruges i domstolenes Outlook-system. Du kan kun bruge passwordet én gang, så du skal ændre det til ét du kan huske. HUSK at
hjemmesiden indeholder oplysninger, som ikke bør tilgå uvedkommende, hvorfor du opfordres til at anvende et sikkert password.

Når du er logget ind, vil se, at der er oprettet en grundprofil til dig med de oplysninger, foreningen har om dig. Yderligere oplysninger kan du selv udfylde og holde opdateret, hvis du skifter ansættelsessted. Oplysningerne vil du kunne ses af foreningens medlemmer. Du kan også oploade et billede af dig selv. Endvidere vil du kunne tilmelde dig foreningens nyhedsbrev, og du får tilgang til en masse medlemsmateriale, ligesom du vil kunne deltage i debatter og meget andet. Hvis du har feedback eller savner bestemt information på hjemmesiden, opfordrer vi dig til at kontakte webmaster på webmaster@dommerfm.dk eller via kontaktformularen.

Jeg har fået flere mails om, at jeg er bruger.....?

Alle brugere af hjemmesiden er oprettet manuelt, én efter én, og det kan derfor ikke undgås, at der sker fejl. Vi har dog løbende rettet fejl i brugeroprettelsen, og det har i visse tilfælde resulteret i, at vi har slettet en bruger og oprettet denne på ny. Dette kan medføre, at du har fået først én mail om brugeroprettelse og senere en ny. Har du dette, er det den seneste e-mail, du skal bruge. Hvis du har problemer med indlogningen, kan du skrive til webmaster@dommerfm.dk eller bruge kontaktformularen på hjemmesiden, så svarer vi dig hurtigst muligt.

Jeg har fået at vide, at der er en brugerprofil oprettet, men navnet er forkert..?

Som nævnt ovenfor, er alle (over 300) medlemmer oprettet manuelt, og fejl vil være næsten umulige at undgå. Vi retter selv fejl løbende. Opdager du en fejl, vil du i nogle tilfælde selv kunne rette den når du er logget ind, under feltet "Min Konto". I andre tilfælde vil du skulle kontakte webmaster på webmaster@dommerfm.dk.

Alle mine kolleger har fået mail med, at de er oprettet som bruger, men jeg har ikke fået nogen mail...?

Foreningen har benyttet de gamle medlemslister, der er sammenholdt med Djøfs seneste liste over betalende medlemmer, som igen er sammenholdt med informationer fra outlook, domstol.dk, google, pressemeddelelser fra Dommerudnævnelsesrådet mv. Desværre har det vist sig, at såvel outlook
som Djøf ikke har været helt opdaterede - mange medlemmer har således flere outlook-mailadresser, da de ikke er slettet hos et gammelt embede, ligesom vi har opdaget, at personer der har været på barsel i nogle tilfælde er slettet som medlemmer. Fejl i opdateringerne kan også skyldes, at medlemmer i mange tilfælde ikke opdaterer deres egne oplysninger på Djøfs hjemmeside i forbindelse med stillingsskift. DETTE OPFORDRER VI DIG KRAFTIGT TIL AT GØRE.
Hvis du ikke har fået en mail, beder vi dig om at kontakte webmaster på webmaster@dommerfm.dk eller via hjemmesidens kontaktformular.
Så kontrollerer vi vores oplysninger. Hvis du betaler til foreningen, men vi ikke har fået oplyst dette, må du forvente at vi kontakter Djøf for at sikre, at deres medlemsliste bliver opdateret.

Er du i tvivl, om du er medlem? Kontingent til Dommerfuldmægtigforeningen betales som særskilt post under Djøf-kontigentet. Tjek dine betalingsservice-breve eller kontakt Djøf på telefon 33 95 97 00 eller via Djøfs hjemmeside.

Jeg har glemt mit password...

Glemt password kan ikke undgås. Brug funktionen "Bestil nyt password", der findes ved at trykke på "Log in". Så genereres et nyt password til dig.

Hvorfor skal jeg holde mine oplysninger opdaterede...?

Hvis du skifter ansættelsessted og eksempelvis får ny e-mail uden at oplyse dette til foreningen, vil du ikke længere modtage vores nyhedsbrev eller invitationer til aktiviteter. Herudover er det vigtigt for foreningens bestyrelse, at vi har et samlet overblik over, hvem der er hvor, hvilke udnævnelser der er sket osv. Nogle af disse oplysninger får vi fra styrelsen og fra Djøf, men det er vigtigt for foreningen med så meget
direkte kontakt med medlemmerne som muligt. Hvis du bliver tillidsrepræsentant eller får andre tillægsgivende funktioner og ikke får opdateret dine oplysninger, vil du ikke nødvendigvis få dit løntillæg.

Jeg har prøvet at uploade et billede af mig selv på min profil, men billedet vises ikke..?

Opfylder dit billede størrelsesformat og filtypeformat..? JPEG er det mest almindelige billedformat - tjek om dette står efter titlen på dit billede. Hvis ikke kan du prøve at gemme billedet som JPEG via "Gem som"og vælge JPEG som filformat. Nogle gange kan det også være et
problem, hvis du i navngivningen af filen har brugt mellemrum, æøå eller specialtegn (!%& osv.). Prøv at omdøbe filen. Har du stadig problemer, kan du prøve at kontakte webmaster. 

Jeg har forsøgt at logge ind via hjemmesiden med mit brugernavn og min adgangskode, men jeg får oplyst, at brugernavn eller koden er ukendt.

Vær sikker på, at du bruger det rette brugernavn og den rigtige kode. Du kan ikke bruge de login-oplysninger, du har fra den tidligere hjemmeside. Vær særligt opmærksom på, at der er forskel på store og små bogstaver, og på at der typisk skal være ét mellemrum mellem for- og efternavne i brugernavnet. Hvis det efter flere forsøg forsat ikke lykkes at logge ind, er du velkommen til at kontakte webmasteren.

Jeg har et ændringsforslag til hjemmesiden.

Foreningen går for tiden med overvejelser om, hjemmesiden kan anvendes til at dele arbejdsbeskrivelser, rets- og domsbogskoncepter mv. Dette er blot ét eksempel på elementer, der med tiden kan blive tilføjet til hjemmesiden.
Hvis du har flere forslag til ændringsforslag til hjemmesiden, må du meget gerne kontakte foreningen på webmaster@dommerfm.dk eller anvende kontaktformularen.

Jeg har skrevet til webmaster@dommerfm.dk men får intet svar?

Uanset de bedste intentioner om at besvare mails så hurtigt som muligt, er
administrationen af denne hjemmeside en aktivitet, der ofte skal varetages uden for almindelig (over)arbejdstid. Er du medlem, og er din henvendelse af meget hastende karakter, opfordrer vi dig derfor til at tage fat i din tillidsrepræsentant, som ved, hvem der er relevant at kontakte i bestyrelsen.